sobota, 28 stycznia 2012

tortilla po grecku


tortille są ostatnio bardzo modne, podawane na ciepło z różnymi farszami, a także na zimno jako alternatywa dla kanapek
ja sama oszalałam na ich punkcie i eksperymentuje z różnymi ich nadzieniami
grecka tortilla jest jednym z ulubionych dań mojego brata, więc często prosi mnie o ich przygotowanie

co potrzeba:
opakowanie placków tortilla
2 podwójne piersi z kurczaka
mieszanka sałat
pomidorki cherry
oliwki (wedle uznania- ja wolę czarne)
ogórek zielony
mała cebulka
3 ząbki czosnku
duży jogurt

aby sprawnie przygotować tortille najlepiej na początku przygotować sobie wszystkie składniki:
na początku robię sos tzatziki, nie kupuje nigdy gotowych sosów, pełno w nich konserwantów i produktów niskiej jakości, przygotowany samodzielnie jest zdrowy i smaczny
nie jest to takie trudne, rozgniatam czosnek, drobno kroję cebulkę i ogórka, mieszam to z jogurtem (czasem dodaję trochę śmietany), odrobiną soli i białego pieprzu
następnie kroję kurczaka w cienkie paski, lekko solę i smażę na oliwie
w międzyczasie kroję oliwki i pomidorki na połówki
wszystko wkładam do miseczek, żeby wygodnie się po nie sięgało przy zwijaniu

placki chwilę trzymam na patelni (bez tłuszczu) żeby zmiękły, następnie, nakładam mięso, oliwki, pomidorki i sałatę, polewam sosem, roluję i wkładam jeszcze na chwilę na patelnię zaczynając od strony łączenia, jak przyrumienią się z obu stron są gotowe

rolujcie ze smakiem

1 komentarz:

  1. Ha, a ja zapomniałam położyć placki na patelnię przed nałożeniem farszu... bez tego są trochę łamliwe ;) ale dały radę. Ogólnie - pycha!

    OdpowiedzUsuń