środa, 1 lutego 2012

zupa czarownic


wtorek miał być dniem dyni, dyni która czekała na skonsumowanie od jesieni
waga- 8 kilogramów, które trzeba wykorzystać, zaczęłam więc szukać pomysłów na potrawy z niej i trafiłam na zupę czarownic, tak więc przygotowałam się na obieranie, siekanie i mieszanie w kotle

co potrzeba:
3 cebule
3 ząbki czosnku
50 g. masła
2 kg. miąższu dyni
1 litr bulionu
50 g. świeżego imbiru
250 g. śmietany 18%
sól, pieprz, tymianek

pokrojoną w kostkę dynię wrzuciłam do bulionu i gotowałam aż zmięknie, dodałam do niej i starty imbir, w międzyczasie pokrojone cebule i rozgnieciony czosnek podsmażyłam na maśle i dodałam do reszty, doprawiłam przyprawami
kiedy wszystko się rozgotuje miksuję zupę na gładką masę i dodaję śmietanki

gotowe, parujący wywar prosto z kotła czarownicy

smacznego :)

2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszna i cudnie rozgrzewająca w mroźne dni ;) gdyby ktoś trzymał w kuchni dynię i zastanawiał się, czy już ją rozkroić, czy jeszcze chwilę poczekać, polecam zrobić zaraz zupę wg przepisu ;)

    OdpowiedzUsuń