poniedziałek, 23 stycznia 2012

elegancja-francja serowa


czasem brak czasu zmusza do szybkich dań, ale czy szybkość musi odbijać się na smaku i jakości?
niekoniecznie
gotowe ciasto francuskie jest absolutnie genialnym wynalazkiem, dla zabieganych łasuchów, można z niego wyczarować wiele smakowitości, na słodko czy na słono, dla wielbicieli puszystych pyszności nie ma nic lepszego
receptura i wykonanie są bajecznie proste

co potrzeba:
500 g. żółtego sera (najlepiej 2 lub 3 rodzaje o różnych smakach ja kupiłam ementaler i goudę)
kremowy śmietankowy serek
2 ciasta francuskie
jajko

sery starłam na tarce i wymieszałam z kremowym serkiem i białkiem, można odrobinę doprawić, ale niezbyt dużo gdyż sery mają już swoje wyraziste smaki, ja dodałam odrobinę słodkiej papryki
jedno ciasto układamy na spodzie brytfanki wyłożonej papierem, na nie wykładamy masę serową i przykrywamy drugą porcją
żeby ciasto prezentowało się ładnie, obcinam z brzegów cienkie paski, formuję z nich różyczkę  i smaruję żółtkiem

piecze się ok 40 minut w temperaturze ok 200 stopni

pyszne na ciepło i na zimno
miłego chrupania

2 komentarze: