czwartek, 24 listopada 2011

tosty francuskie i korzenna kawa


za oknem jesień, zimno ponuro i nic się nie chce, na taką pogodę tylko dobre jedzenie i książka
jeśli chodzi o jedzenie to wymarzyłam sobie dzisiaj francuskie tosty:
danie proste, szybkie i można do nich dodać wszystko

co potrzeba:
jajko
ok pół szklanki mleka
pieczywo
szczypta soli
cukier puder
imbir, cynamon

masło do smażenia

wszystkie składniki mieszam w głębokim talerzu, w powstałej miksturze moczę pieczywo
w sieciowych przepisach do ich zrobienia używa się chleba tostowego, ale ja chleba tostowego  nie uznaję i nigdy go w domu nie mam, co miałam? miałam czerstwą bułkę, pokroiłam ją na 4 cienkie kromki
namoczone kromki smażyć należy na rozgrzanym maśle z obu stron, aż się zarumienią
jak lekko przestygną posypać cukrem pudrem

kawę przygotowuję w kawiarce
w kubku spieniam mleko z dodatkiem przypraw korzennych i ostrożnie wlewam do niego kawę

krzepiące i rozgrzewające

2 komentarze:

  1. mniam, mniam :) (zapowiada się pyszny wtorkowy obiad... doprawdy nie wiedziałam, że aż tak :D)

    OdpowiedzUsuń
  2. na pewno coś wymyślimy, ja jednak liczę na obiecane ziemniaki :)

    OdpowiedzUsuń