sobota, 26 listopada 2011

marchewkowe placuszki


naszła mnie dzisiaj ochota na placki ziemniaczane, bo jako pyrożerca uwielbiam ziemniaki pod niemal każdą postacią, jednak żeby nie było nudno postanowiłam je nieco urozmaicić
padło na marchewkę, więc zakupiłam potrzebne składniki i przystąpiłam do boju
po starciu trzeciej marchewki uznałam, że jest jej za dużo jak na dodatek więc dodatkiem do niej stały się ziemniaki i tak powstały placki marchewkowe

czego użyłam:

3 marchewki
2 ziemniaki
cebulę
selera (ok. ćwiartka takiego o pokaźnym rozmiarze)
3 jajka
płatki owsiane
sól i przyprawy

proporcje powiedzmy, że są umowne i zależą od gustu oraz wielkości produktu bo wiadomo marchewka marchewce nie równa
ważne jest aby wszystko dobrze się skleiło i stworzyło taką masę by można było z niej łatwo formować placuszki
warzywa starłam na grubej tarce, wbiłam do nich jajka, płatki owsiane wsypałam na oko, do tego sól, pieprz i mieszanka przypraw "do ziemniaków" 9na którą się skusiłam trochę z lenistw), oraz papryka chili (najlepiej świeża)

jakie wyszły efekty? ok 25 placuszków (z których 2 zjadłam wprost z patelni), jeden zdarty na tarce palec i masa obierek które postanowiłam wykorzystać na wróżby andrzejkowe

ponieważ diabeł tkwi w szczegółach a w tym wypadku w dodatkach, to moje placki bez nich obyć się nie mogły
przygotowałam sobie do nich sos, nazwijmy go czosnkowo-chrzanowym

sos początkowo miał być standardowym sosem czosnkowo- ogórkowym, ale ponieważ wpadł mi w oko chrzan w mojej lodówce, więc zaryzykowałam i sprawdził się

skład sosu:
2 ząbki czosnku (drobno posiekane lub wyciśnięte)
pół ogórka razem ze skórką (pokrojonego w drobną kostkę)
2 łyżeczki chrzanu
gęsty jogurt
sól, pieprz i gałka muszkatołowa

sos świetnie komponuje się z plackami i ożywia ich smak

bon appetit

1 komentarz:

  1. Też robię ziemniaczaki z marchewką. Co prawda, akurat marchewka idzie na dodatek :) Nigdy nie dodaję jajek, tylko odrobinę mąki.

    OdpowiedzUsuń